מדריך לבחירת מזרונים לילדים

לכאורה, ילד אינו זקוק למזרון מיוחד. גודלו ומשקלו, מאפשרים להסתפק במזרון פשוט, קטן וזול. מה גם שילדים לרוב אינם סובלים מכאבי גב ושאר תחלואי מבוגרים, שמביאים אותנו לחיפוש מזרונים ממושך. אלא שהנחה זו, כלל איננה מדויקת. למה כדאי לרכוש מזרונים מותאמים לילדים? במאמר שלפניך:

שינוי מתמיד – בשונה ממבוגר, גופו של הילד ישתנה משמעותית לכל אורך השימוש במזרון. מזרון שנבחר בתשומת לב, יתאים לתהליך גדילה זה לכל אורכו, ככל הניתן. בכך הוא גם ייתרום למנוחת לילה טובה, שבעצמה תורמת לתהליך הגדילה (תהליך שמתבצע בעיקר בשעות הלילה). שנת לילה טובה, גם מסייעת לשיפור מצב הרוח וליכולת הלמידה לאורך היום.

ברירת המחדל לא טובה מספיק – בחירת מזרון לילדים, מבטיחה שלא תישארו עם מוצר שלא מתאים. זאת, מאחר שאם בוחרים מיטה כמכלול, בלי לשים לב למזרון, זה יהיה פעמים רבות מזון זול ופשוט. ייתכן מאוד שמזרון כזה, שלרוב יהיה מבוסס ספוג, לא יהיה טוב מספיק.

עמידות – לא קלים חייו של מזרון לילדים. עליו להיות חזק במיוחד, בכדי לעמוד במגוון ה"התעללויות" שילדים מעבירים אותו. אמנם נכון שכיף לקפוץ על מיטות, אבל יש להניח שלמיטות זה פחות כיף. לכן חיוני שהמזרון יהיה עמיד בכך, לפחות באופן סביר.

ניקוי וכיסוי – ילדים זה שמחה, אבל גם בלגאן ויותר צורך בניקיון, כולל בפני שתן, שהוא לא בדיוק חומר קל לניקוי. ההגנה הטובה ביותר למזרונים מבחינות אלה היא בעזרת שכבת מגן, שגם מסייעת באופן כללי להארכת חיי המזרון. מעבר לכך, גם המזרון עצמו צריך להיות נוח יחסית לניקוי. מבחינת עמידות בפני נוזלים, עדיף כיסוי מכותנה.

חומר ומידת רכות – בגדול, ניתן לחלק את המזרונים לשני סוגים: עם או בלי קפיצים. מזרונים מבוססי קפיצים לא מומלצים לילדים, מאחר שהם גם ניזוקים בקלות עקב קפיצות וגם יקרים יחסית. מזרונים ללא קפיצים, עשויים להיות מבוססים על מגוון חומרים שונים, כמו ספוג, ויסקו או לטקס.

שילוב חומרים, מאפשר לבחור במזרון שצידו האחד קשיח יותר מצידו השני. בכך מקבלים יותר אפשרויות התאמה, לילדים ככל שהם גדלים ואף לילדים שונים. לטקס (שהוא למעשה, גומי טבעי) הוא חומר אנטי בקטריאלי. מזרון שמבוסס על חומר כזה, מצמצם את תופעת קרדית האבק. עוד נציין, כי מידת רכות המזרון רלבנטית גם במקרים של ילד עם עודף משקל.

גודל המזרון – גודל המזרון הוא היבט בסיסי חשוב, כולל מוכנות לשינוי עתידי בגודל. בהמשך, יהיה כמובן מעבר למיטת נוער בסביבות גיל חמש. כמו כן, על המזרון להיות תואם לגודל המיטה, אם הם נרכשים בנפרד. מזרונים קטנים לילדים, גם מתאימים למצעים עם צבעוניות ודגמים בנוסח החביב עליהם. באחד מספריו, הסאטיריקן אפרים קישון כינה בבדיחות עכבר שפלש לביתו, בשם "המיקי המאוס". אבל אצל ילדים, מיקי ודומיו פופולאריים תמיד וכיסוי למזרון מאפשר להתאים עיצוב לטעמם ולהחליף אותו בקלות.

לסיכום
יש לא מעט סיבות טובות, לבדוק היטב איזה מזרון קונים לילדים. לכן, מזרונים שנועדו מלכתחילה לילדים הם הבחירה הטבעית. טווח מחיריהם, גם הופך אותם שווים לכל נפש ומתאימים לכל תקציב.